Prince charming deel 4

We gingen op de bank zitten. Hij schonk wijn voor ons.
‘Wat is je lievelingseten?’ vroeg hij.
‘Pizza en van jou?’
‘Ik vind pasta erg lekker.’
‘Ga je nog naar school?’ vroeg hij.
‘Nee, ik ben gestopt met school toen ik een baan vond bij een reclamebureau. Jij bent wel al klaar toch met je school?’
‘Jep, ik ben er helemaal klaar mee.’

We gingen film kijken. Het was echt een leuke film. Hij deed zijn arm om me heen. Ik werd er een beetje zenuwachtig van, maar het was ook weer een fijn gevoel. Hij is gewoon de man van mijn dromen het kon niet anders. Hij is zo lief voor me en we hebben veel dingen gemeen. Hij pakte heel voorzichtig mijn hand vast en begon me op dat moment te zoenen. Ik kreeg vlinders in mijn buik.
Hij zei ‘ik ben zo blij dat je van mij bent. Je maakt me echt gelukkig. Je bent de ware voor me.’
‘Jij maakt mij ook erg gelukkig. Ik ben zo blij dat ik jou, de liefde van mijn leven heb gevonden’
‘Er is hier maar één tweepersoonsbed. Als je het erg vindt om met me hier te slapen dan kan ik ook een ander kamer regelen.’
‘Nee, ik vind het niet erg. Ik wil niks liever dan bij jou zijn,’ zei ik.
Het was echt een luxe hotel ze hadden hier zelfs pyjama’s.
Hij zei: ‘kleed jij je maar hier om ik wacht wel buiten.’
Hij liep naar buiten en deed de deur dicht. Ik deed me pumps en me jurk uit. Nu kon ik de witte pyjama’s aan doen. Ik liep naar de badkamer en ging me make-up verwijderen.
‘Kan ik al naar binnen komen?’
‘Kom maar,’ zei ik.
‘Waarom doe je toch make-up op je gezicht? Zonder make-up ben je ook erg mooi.’
‘Dankjewel, ik doe niet veel make-up op en ik vind het gewoon leuk om me op te maken.’
Ik was klaar met alles en liep de badkamer uit. Hij was zich aan het omkleden. Wat had hij toch een mooi gespierd lichaam, vooral zijn sixpack was al genoeg. We gingen in bed liggen. We waren allebei moe.
‘Slaap lekker mijn prinses,’ zei hij.
‘Slaap lekker.’
Ik werd wakker. Het was 08.00 uur. Ik keek naast me en zag dat Charles al wakker was.
‘Ben je allang al wakker?’
‘Ja, om 07.00 uur.’
Hij was al helemaal omgekleed.
‘Waarom heb je me niet wakker gemaakt?’
‘Je sliep zo lief. Het was echt leuk om te zien hoe je sliep.’
Ik stond op en liep naar de badkamer. Ik was klaar met alles en liep de badkamer uit. Charles liep naar me toe en pakte mijn hand vast.
‘Kom, we gaan ontbijten.’
We liepen de lift uit en gingen de restaurant in. Gek genoeg stond alles al klaar op onze tafel. Natuurlijk had hij alles al van tevoren geregeld. We gingen zitten en alles was echt lekker.
Ik zei: ‘moeten we straks nou echt terug naar het paleis? Ik vind het hier heel leuk met jou.’
‘Als het aan mij lag, dan zou ik ook wel willen blijven. Straks als we terug gaan, dan is jouw tijd helemaal vol gepland met regeltjes dat je moet leren. Ik zal er niet bij zijn. Ik moet zaken doen voor onze regering.’
Hij prikte met zijn vork in een stukje kaas en zei: ‘doe je mond eens open. Deze kaas moet je echt eens proeven.’ En hij deed een stukje kaas in mijn mond. Het was echt lekker, heel anders vergeleken alle andere kaassoorten. We waren klaar met ontbijten en het was nu echt tijd om naar huis te gaan. We liepen naar buiten en Charles regelde nog alles bij de receptie. We stapten in de auto en reden weg.
‘Daar zijn jullie eindelijk,’ zei Lisa.
Er waren allemaal mensen die ik niet kende.
‘Celine, ik ga je voorstellen aan meneer Vladimir, van hem ga je tafelmanieren leren. Dit is mevrouw Clarks, zij gaat je kleding ontwerpen en ook je verlovingsjurk. Meneer Jackson leert je over hoe onze politiek in elkaar zit. Dat is wel voldoende wat je de komende drie weken moet leren.’ Dat worden dus drie drukken weken voor mij. Ik hoop dat ik dan wel nog tijd heb om Charles te zien, anders is het niet uit te houden.
Vladimir zei: ‘Celine, het is me een eer om je te mogen ontmoeten. Het is beter als we nu al beginnen met wat je allemaal moet gaan leren. Vandaag gaan we het hebben over hoe je je moet gaan gedragen aan tafel en ook je houding. Doe eens voor hoe jij aan tafel zou gaan zitten?’
Ik ging op de stoel zitten, deed me benen over elkaar en had me ellebogen op tafel.
‘Ten eerste je moet rechtop zitten met je benen naast elkaar. Tijdens het diner mag je niet met je ellebogen op tafel. Neem van elk gerecht één schep. Zorg ervoor dat je bord niet bomvol is. Het is juist beter als je nog een tweede portie neemt.’

‘Weet je welke gerechten niet met een mes worden gesneden?’
Ik zei: ‘volgens mij spaghetti en salade.’
‘Dat klopt, maar aardappelen, macaroni en compote mogen ook niet worden gesneden.’
‘Zou ik al die dingen mogen noteren, anders onthoud ik het allemaal niet meer.’
‘Natuurlijk, mag je dat,’ zei hij.
Ik ging pen en papier halen en kwam weer terug. Ik schreef je moet rechtop zitten met de benen naast elkaar. Tijdens het eten mogen ellebogen niet op tafel.

Plaats een reactie