13 reasons why zette me aan denken

Hey, it’s me, Hannah Baker! Dit komt je vast wel bekend voor. Je bent vast wel op social media de serie 13 reasons why tegen gekomen. So did i! De serie is zo’n hype dat ik het maar eens poging moest wagen. Persoonlijk ben ik niet zo’n fan van dat soort series, maar ik was er toch nieuwsgierig naar.

eyqrm1fvj001-full

Om te beginnen vind ik de serie niet geschikt voor minderjarigen. De serie is gebaseerd op het gelijknamige boek. De serie gaat over een middelbare school waar een studente zelfmoord pleegt en dertien redenen benoemt in bandjes, waarom ze tot dit besluit is gekomen. Er is veel ophef geweest over de serie. Aan de ene kant ben ik er mee eens, aan de andere kant laat de serie je op bepaalde punten denken.

Ik moet toegeven dat ik best onder de indruk was van de serie en dat ik sommige scenes best heftig vond. De serie zorgde ervoor dat ik steeds nieuwsgieriger werd naar de volgende aflevering. Het einde zorgde niet voor een shock moment, omdat ik toch al een voorgevoel had over wat de reden kon zijn waarom ze een einde aan haar leven maakte.

Zoals ik al zei laat de serie je op bepaalde punten denken. Dit zijn de volgende punten die mij aan het denken zetten:

  • Twijfel nooit om iets tegen iemand te zeggen. Vandaag ben je er, maar je weet nooit wat er morgen gaat gebeuren.
  • Contracteer regelmatig je vrienden/familie. Je weet niet wat er in hun leven gebeurt. Misschien hebben ze wel je hulp nodig of ze willen bij iemand opluchten.
  • Een einde maken aan je leven, is nooit de oplossing. Je bent meer waard dan dat.
  • Vertrouw niet iedereen.

 

Heb jij 13 reasons why al gezien?

xoxo

Plaats een reactie