5 tips voor gezonde haren

Hey girls,

Vandaag zal ik zeven tips geven om het haar gezond te houden. Het is niet alleen belangrijk om het lichaam gezond te houden, maar ook het haar. Ben jij benieuwd naar deze tips, lees dan verder.

e71a9c22abc51192f23ce87654024ce2

Tip 1: was het haar niet te vaak

Elke dag je haren wassen is slecht voor de hoofdhuid. Zoals we weten wordt het haar gevoed door de vet die de hoofdhuid creëert. Ik raad je aan om je haar niet elke dag te wassen.

Tip 2: crèmespoeling

Het is raadzaam om tijdens de douche een crèmespoeling te gebruiken dat geschikt is voor jouw haartype. Door crèmespoeling kun je je haren na het douchen makkelijker kammen zonder dat je het haar beschadigt.

Tip 4: voeding

Ook is het van belang dat je de juiste voedingsmiddelen binnen krijgt. Probeer voldoende proteïne en mineralen binnen te krijgen. Dit zorgt ervoor dat je haar sneller groeit. Je kunt ook eventueel vitamine slikken door aan je huisarts te vragen aan welke vitamine je een tekort hebt.

Tip 5: gebruik geen stijltang of krultang

Dit is voor mijzelf de moeilijkste stap. Ik krul en stijl mijn haar dagelijks en ik weet dat dit heel schadelijk is voor mijn haren. Wanneer ik ze krul/stijl bescherm ik mijn haren met een hittebeschermingspray. Bovendien probeer ik om de twee dagen mijn stijltang te gebruiken. Aangezien het zomer is, zal het makkelijker zijn om mijn stijltang aan de kant te schuiven. Vanwege de hitte heb je meestal je haren vast.

Wat doe jij om je haren te beschermen?

xoxo

Bron beeld: pinterest

 

Plaats een reactie